OŚRODEK REFERENCYJNY
MEDYCYNY SPORTOWEJ
SIEĆ MEDYCZNA NA
TERENIE KRAJU
LIDER W MEDYCYNIE
DLA SPORTU
OPERATOR MEDYCZNY
KADRY NARODOWEJ
NAJWIĘKSZY ZESPÓŁ
SPECJALISTÓW
Opiekun Polskiej
Reprezentacji Olimpijskiej
Opiekun Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej
Kontrast: Kontrast domyślny Kontrast czarno-biały Kontrast żółto-czarny       Czcionka: Czcionka domyślna Czcionka średnia Czcionka duża

Moduły i zakresy ćwiczeń

Moduł 1 – KRĘGOSŁUP SZYJNY I PIERSIOWY (2h) 

Moduł ten będzie obejmował ćwiczenia dla kręgosłupa szyjnego, autorelaksację mięśni szyi i obręczy barkowej, automasaż mięśni okolicy szyi. Ćwiczenia i edukacja dotyczące kręgosłupa szyjnego będą przeplatane ćwiczeniami krążeniowo-oddechowymi. W wybranych częściach wykorzystana zostanie muzyka oraz ćwiczenia integrujące i ćwiczenia w parach. 

Moduł 2 – KRĘGOSŁUP LĘDŹWIOWO-KRZYŻOWY (2h) 

Moduł ten będzie obejmował ćwiczenia dla kręgosłupa lędźwiowego, autorelaksację mięśni przykręgosłupowych i mięśni miednicy, ćwiczenia wg metod Brunkow i Brüggera. Ćwiczenia i edukacja dot. kręgosłupa lędźwiowego będą przeplatane ćwiczeniami krążeniowo-oddechowymi. W wybranych częściach wykorzystana zostanie muzyka oraz ćwiczenia integrujące i ćwiczenia w parach. 

Moduł 3 – NORDIC WALKING (2h) 

Moduł ten będzie odbywał się w plenerze i będzie obejmował przygotowanie do marszu (dobór długości kijków, trzymanie kijków), rozgrzewkę, naukę poprawnej techniki chodzenia z kijkami, marsz (część zasadnicza) przerywany ćwiczeniami z kijkami NW i ćwiczeniami integrującymi grupę (np. w formie zabawy ruchowej), rozciąganie i wyciszenie na koniec zajęć. 

Moduł 4 – JOGA I PILATES DLA OSÓB STARSZYCH (2h) 

Ćwiczenia będą obejmowały wybrane elementy jogi i metody Pilatesa, które mogą być wykorzystane do ćwiczeń w domu oraz relaksacji przez uczestników szkoleń. 

Moduł 5 – ĆWICZENIA RÓWNOWAŻNE (2h) 

Moduł ten będzie obejmował ćwiczenia mające na celu poprawę propriocepcji, równowagi i zapobieganie upadkom. Omówione zostaną również zagadnienia dotyczące np. odpowiedniego doboru obuwia czy zachowania się podczas poruszania się po mieście, które mogą zminimalizować ryzyko upadku. 

Moduł 6 – TRENING OBWODOWY (2h) 

Zajęcia prowadzone w formie treningu obwodowego będą miały na celu nauczenie uczestników wykonywania ćwiczeń, które następnie będą mogli sami wykonywać w domu. Forma treningu obwodowego pozwoli na indywidualizację poziomu trudności oraz indywidualizację samych ćwiczeń dla poszczególnych pacjentów, a także indywidualną korekcję wykonania ćwiczenia. Przeprowadzane ćwiczenia będą obejmowały ćwiczenia z wcześniejszych modułów (kręgosłupa, krążeniowo-oddechowe, równoważne, jogę, Pilates) a także elementy treningu ogólnokondycyjnego, ćwiczenia siłowe z obciążeniem własnym ciężarem ciała oraz dodatkowe ćwiczenia dobierane indywidualnie do uczestników w zależności od ich potrzeb i możliwości. 

Aktualności

 
 
wszystkie aktualności
kongres coms

Partnerzy Zatrzymaj przesuwanie partnerów

Logotyp VISTAL GDYNIALogotyp POLSKI ZWIĄZEK NARCIARSKILogotyp POLSKI ZWIĄZEK LEKKIEJ ATLETYKILogotyp POLSKI ZWIĄZEK ZAPAŚNICZYLogotyp POLSKI ZWIĄZEK PIĘCIOBOJU NOWOCZESNEGOLogotyp POLSKI ZWIĄZEK ŻEGLARSKILogotyp POLSKI ZWIĄZEK SZERMIERCZYLogotyp ZWIĄZEK PIŁKI RĘCZNEJ W POLSCELogotyp POLSKI ZWIĄZEK KOSZYKÓWKILogotyp POLSKI ZWIĄZEK KAJAKOWYLogotyp POLSKI ZWIĄZEK BIATLONULogotyp Akademicki Związek Sportowy Uniwersytet Gdański
Korzystanie z witryny www.coms.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki.