Gold in Education and Elite Sport
Jakość, dzię

Projekt rozwija i wdraża wytyczne (por. wytyczne UE w sprawie podwójnych karier sportowców z 2012 roku) dotyczące konieczności wzmocnienia:
1. kompetencji sportowców niezbędnych do rozwoju własnej ścieżki podwójnej kariery
2. jakości ekspertów/usług wspierających podwójną karierę sportowców, które będą ich wspierać poprzez przygotowanie, zarządzanie i /lub finalizację podwójnej kariery.
Celem projektu jest opracowanie zestawu kompetencji kluczowych niezbędnych do osiągania sukcesów w podwójnej karierze: jako sportowca i studenta/ucznia. Cel ten zostanie osiągnięty poprzez analizę kompetencji 9400 zawodników sportu wyczynowego z 9 krajów. Zadanie to będzie realizowane przez 45 specjalistów z tego zakresu, głównie psychologów sportu ale także pedagogów, socjologów, trenerów i innych działaczy sportowych działających w obszarze wsparcia sportowca.
Grupa światowej sławy naukowców i praktyków z dziewięciu krajów północy, wschodu, południa i zachodu Europy przyczyni się do rozpowszechnienia wyników za pośrednictwem instytucji takich jak uniwersytety, instytuty, narodowe komisje olimpijskie oraz federacje sportowe.
Projekt „Gold in Education and Elite Sport” (GEES) jest finansowany przez program Unii Europejskiej Erasmus + Sport.

Lider projektu:
Francja, INSEP, Institut national du sport, de l’expertise et de la performance
Partnerzy projektu:
Belgia, Bloso
Holandia, NOC*NSF (Netherlands Olympic Committee*Netherlands Sport Confederation)
Polska, Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku
Polska, Centralny Ośrodek Medycyny Sportowej
Słowenia, University of Ljubljana
Słowenia, Olympic Committee of Slovenia
Hiszpania, Universitat Autonoma de Barcelona
Włochy, The School of Sport of CONI
Szwecja, Swedish Sports Confederation
Szwecja, Halmstad University, School of Social and Health Sciences
Wielka Brytania, Sportscotland institute of sport
Wielka Brytania, Loughborough University